Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Σπάνια ζώα της Ελλάδας-Σχέδιο εργασίας



         

3ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Συντονιστές του προγράμματος:
Παπαθεοδώρου Βασιλική(ΠΕ70)
Παππά Ελένη(ΠΕ06)
Ερευνούν και εργάζονται οι μαθητές της Δ΄ τάξης.
  
«Σπάνια ζώα της Ελλάδας»

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξε η 4η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, σε συνδυασμό με τκεφάλαιο «Τα σπάνια ζώα» από το βιβλίο «Μελέτη Περιβάλλοντος» και  το Unit 6 «Animals», από το βιβλίο «Αγγλικά Δ΄Δημοτικού», όπου γίνεται αναφορά σε σπάνια ζώα της χώρας μας.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων της Ευέλικτης Ζώνης και των Αγγλικών.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ
Να γνωρίσουν οι μαθητές περισσότερα πράγματα για τα ζώα και τη σημασία της ύπαρξής τους για τον άνθρωπο και για τον πλανήτη.

ΣΤOXOI
Οι στόχοι είναι: γνωστικοί, ψυχοκινητικοί και συναισθηματικοί. Αναλυτικότερα:
Να εκτιμήσουν τα παιδιά τη μοναδικότητα και πολυπλοκότητα των ζώων και να γνωρίσουν μερικά από τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες που έχουν τα ζώα κάθε είδους.
Να καταλάβουν ότι τα ζώα έχουν πολλά κοινά στοιχεία με εμάς, ότι είναι πλάσματα που ζουν και νιώθουν και πρέπει να τους φερόμαστε με σεβασμό και συμπόνια άσχετα από το πόσο μικρά ή περίεργα φαίνονται.
Να γνωρίσουν τα δικαιώματα των ζώων και πώς εμείς οι άνθρωποι τα καταπατούμε.
Να αποκτήσουν γνώσεις για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν και να διαμορφώσουν θετικές στάσεις σε κάθε προσπάθεια για την προστασία τους.
Να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν την ομαδικότητα και τη συνεργατικότητα.
Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα και την κριτική σκέψη.
Να εξασκήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες της αγγλικής γλώσσας, τόσο μέσα από τις γραπτές δραστηριότητες όσο και από την προφορική παρουσίαση του project  σε μαθητές του σχολείου (reading, writing and speaking).
Να εμπλουτίσουν και να διευρύνουν το λεξιλόγιό τους στην αγγλική γλώσσα σε θέματα που σχετίζονται με διατροφή και περιβαλλοντικές συνθήκες διαβίωσης των ζώων

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Συγκέντρωση πληροφοριών από βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και το internet.
Παρακολούθηση βίντεο.
Ζωγραφική, χειροτεχνία
Παρουσίαση των δραστηριοτήτων μας σε μαθητές του σxoλείου μας
Οι μαθητές εργάστηκαν αρχικά σε ομάδες των δύο και στη συνέχεια σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων.  



ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

1.Μεσογειακή φώκια: Διονύσης - Μάριος
2.Μαυρόγυπας : Δήμητρα - Ισαβέλλα
3.Λύκος : Νικόλας - Κοσμάς
4.Τσακάλι : Νίκος - Ευάγγελος
5.Χελώνα Καρέτα-Καρέτα : Μαριλένα - Θεοδώρα
6.Λιβελούλα : Δέσποινα - Μαρία
7.Λύγκας : Άδωνης - Ραφαήλ
8.Κόκκινο ελάφι: Κατερίνα - Μαριέττα
9.Δελφίνι : Ειρήνη - Αγάπη
10.Καφέ αρκούδα : Μιχάλης - Πέτρος
11.Αγριόγιδο : Άννα - Αντίλντα
12.Κόκκινη αλεπού : Δημητρούλα - Ηλίας

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Οι μαθητές συγκέντρωσαν τις πληροφορίες, τις κατέγραψαν, τις εμπλούτισαν με φωτογραφίες, καθώς και με ζωγραφιές που απεικονίζουν τα ζώα σε διάφορες φάσεις της ζωής τους. Το υλικό αυτό συγκεντρώθηκε και διαμορφώθηκε σε βιβλίο.
Μετά την ολοκλήρωση της εργασίας έγινε παρουσίαση στους μαθητές των άλλων τάξεων του  σχολείου.
Η εργασία δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της Δ΄τάξης: «Τετάρτη και … φύγαμε!!!», στον ιστότοπο http://tetartikaifigame.blogspot.gr/

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι μαθητές σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του σχεδίου εργασίας συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν το πνεύμα της ομαδικότητας. Τους δόθηκε η ευκαιρία να καλλιεργήσουν δεξιότητες που αφορούν στην επιλογή και αποκωδικοποίηση πληροφοριών, στην κριτική σκέψη, στην καλλιτεχνική έκφραση καθώς και στο χειρισμό της αγγλικής γλώσσας.
Οι αρχικοί στόχοι του προγράμματος υλοποιήθηκαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου