3ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων
Συντονίστρια του προγράμματος
Παπαθεοδώρου Βασιλική (ΠΕ70)
Το πρόγραμμα εκπονήθηκε από τους μαθητές της Δ΄ τάξης.
«Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΜΑΣ»
«Πηνελόπη Δέλτα»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξε ο
εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης με μία νέα σειρά λογοτεχνικών βιβλίων στο ξεκίνημα
της σχολικής χρονιάς 2012-2013, γεγονός που θεωρήθηκε ως ιδανική ευκαιρία για
την ανάπτυξη της φιλανα-γνωσίας.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια
των μαθημάτων της Ευέλικτης Ζώνης και της Γλώσσας.
ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ
Η οργάνωση
και η λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης, καθώς και η ενίσχυση του
ενδιαφέροντος των μαθητών για το βιβλίο.
ΣΤΟΧΟΙ
Οι στόχοι είναι: γνωστικοί, ψυχοκινητικοί,
συναισθηματικοί και αφορούν:
- στην οργάνωση της βιβλιοθήκης με βάση θεματικά και ηλικιακά κριτήρια.
- στη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης από τους μαθητές.
- στην προαγωγή της συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές της κάθε ομάδας, αλλά και μεταξύ των ομάδων.
- στην ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών και ιδιαίτερα αυτών με μικρότερο ενδιαφέρον.
- στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών ώστε το παιδί να επικοινωνεί και να συνεργάζεται τόσο με τους δασκάλους όσο και με τους συμμαθητές (κοινωνικοποίηση).
- στην εργασία σε ομάδες
- στη δημιουργία δημοκρατικού κλίματος στην τάξη.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Βήματα εργασίας
Βήματα εργασίας
1ο βήμα
- Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε μια εργασία που αφορούσε στην οργάνωση της βιβλιοθήκης.
- Η πρώτη ομάδα ταξινόμησε τα βιβλία ανάλογα με την ηλικία.
- Η δεύτερη ομάδα ομαδοποίησε τα βιβλία ανάλογα με το θέμα.
- Η τρίτη ομάδα καταχώρησε στο βιβλίο της βιβλιοθήκης όσα βιβλία δεν είχαν καταγραφεί.
- Η τέταρτη ομάδα τακτοποίησε τα βιβλία στα ράφια της βιβλιοθήκης.
2ο βήμα
- Οι μαθητές χωρίστηκαν εκ νέου σε 6 ομάδες των 4 ατόμων. Στη συνέχεια κάθε ομάδα επέλεξε μία επωνυμία βασισμένη σε ονόματα συγγραφέων παιδικών βιβλίων.
3ο βήμα
- Κάθε ομάδα λειτούργησε τη δανειστική βιβλιοθήκη δύο φορές την εβδομάδα και ανέλαβε το δανεισμό και την επιστροφή των βιβλίων, καθώς και την τακτοποίηση της βιβλιοθήκης.
- Οι μαθητές λειτούργησαν ως αρωγοί στη διαδικασία του δανεισμού βιβλίων από τα παιδιά του υπόλοιπου σχολείου και με τις προτάσεις τους διευκόλυναν την επιλογή τίτλων.
ΟΜΑΔΕΣ
1η Ομάδα – «Όμηρος»
Άδωνις – Διονύσης – Ευάγγελος – Νίκος
2η Ομάδα – «Ευγενία Φακίνου»
Δέσποινα – Ειρήνη – Μαρία – Μαριλένα
3η Ομάδα – «Βησσαρία Ραμμοπούλου»
Δήμητρα – Ισαβέλλα – Κατερίνα – Μαριέττα
4η Ομάδα – «Πηνελόπη Δέλτα»
Ηλίας – Κοσμάς – Νικόλας – Ραφαήλ
5η Ομάδα – «Ευγένιος Τριβιζάς»
Αγάπη – Άννα – Αντίλντα – Θοδώρα
6η Ομάδα – «Αίσωπος»
Δημητρούλα – Μάριος – Μιχάλης - Πέτρος
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στη διάρκεια του προγράμματος τα
παιδιά έκαναν βιβλιοπαρουσιάσεις για τα βιβλία που διάβασαν, μέρος των οποίων
αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της τάξης: «Τετάρτη …και φύγαμε!!!» - http://tetartikaifigame.blogspot.gr/
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς
δόθηκαν έπαινοι στους «βιβλιοφάγους» και βιβλία-δώρα στην ομάδα των νικητών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι μαθητές σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης
του σχεδίου εργασίας συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν το πνεύμα της ομαδικότητας. Τους
δόθηκε η ευκαιρία να καλλιεργήσουν δεξιότητες που αφορούν στην γλωσσική
ανάπτυξη, στην καλλιέργεια της κριτικής
σκέψης, στη δημιουργική έκφραση, καθώς και στην αντιμετώπιση και επίλυση
προβλημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου