Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Βιβλιοθήκη-σχέδιο εργασίας


3ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων

Συντονίστρια του προγράμματος
Παπαθεοδώρου Βασιλική (ΠΕ70)
Το πρόγραμμα  εκπονήθηκε από τους μαθητές της Δ΄ τάξης.

«Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ»
                     «Πηνελόπη Δέλτα»

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξε ο εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης με μία νέα σειρά λογοτεχνικών βιβλίων στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς 2012-2013, γεγονός που θεωρήθηκε ως ιδανική ευκαιρία για την ανάπτυξη της φιλανα-γνωσίας.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων της Ευέλικτης Ζώνης και της Γλώσσας.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ
       Η οργάνωση και η λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης, καθώς και η ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το βιβλίο.

ΣΤΟΧΟΙ
Οι στόχοι είναι: γνωστικοί, ψυχοκινητικοί, συναισθηματικοί και αφορούν:
  • στην οργάνωση της βιβλιοθήκης  με βάση θεματικά και ηλικιακά κριτήρια.
  • στη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης από τους μαθητές.
  • στην προαγωγή της συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές της κάθε ομάδας, αλλά και μεταξύ των ομάδων.
  • στην ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών και ιδιαίτερα αυτών με μικρότερο ενδιαφέρον.
  • στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών ώστε το παιδί να  επικοινωνεί και να συνεργάζεται τόσο με τους δασκάλους όσο και με τους συμμαθητές (κοινωνικοποίηση).
  • στην  εργασία σε ομάδες 
  • στη δημιουργία δημοκρατικού κλίματος  στην τάξη.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Βήματα εργασίας
1ο βήμα
  • Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε μια εργασία που αφορούσε στην οργάνωση της βιβλιοθήκης.
  • Η πρώτη ομάδα ταξινόμησε τα βιβλία ανάλογα με την ηλικία.
  • Η δεύτερη ομάδα ομαδοποίησε τα βιβλία ανάλογα με το θέμα.
  • Η τρίτη ομάδα καταχώρησε στο βιβλίο της βιβλιοθήκης όσα βιβλία δεν είχαν καταγραφεί.
  • Η τέταρτη ομάδα τακτοποίησε τα βιβλία στα ράφια της βιβλιοθήκης.
2ο βήμα
  • Οι μαθητές χωρίστηκαν εκ νέου σε 6 ομάδες των 4 ατόμων. Στη συνέχεια κάθε ομάδα επέλεξε μία επωνυμία βασισμένη σε ονόματα  συγγραφέων παιδικών βιβλίων.
3ο βήμα
  • Κάθε ομάδα λειτούργησε τη δανειστική βιβλιοθήκη δύο φορές την εβδομάδα και ανέλαβε το δανεισμό και την επιστροφή των βιβλίων, καθώς και την τακτοποίηση της βιβλιοθήκης.
  • Οι μαθητές λειτούργησαν ως αρωγοί στη διαδικασία του δανεισμού βιβλίων από τα παιδιά του υπόλοιπου σχολείου και με τις προτάσεις τους διευκόλυναν την επιλογή τίτλων.

ΟΜΑΔΕΣ
1η Ομάδα – «Όμηρος»
Άδωνις – Διονύσης – Ευάγγελος – Νίκος
2η Ομάδα – «Ευγενία Φακίνου»
Δέσποινα – Ειρήνη – Μαρία – Μαριλένα
3η Ομάδα – «Βησσαρία Ραμμοπούλου»
Δήμητρα – Ισαβέλλα – Κατερίνα – Μαριέττα
4η Ομάδα – «Πηνελόπη Δέλτα»
Ηλίας – Κοσμάς – Νικόλας – Ραφαήλ
5η Ομάδα – «Ευγένιος Τριβιζάς»
Αγάπη – Άννα – Αντίλντα – Θοδώρα
6η Ομάδα – «Αίσωπος»
Δημητρούλα – Μάριος – Μιχάλης - Πέτρος

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά έκαναν βιβλιοπαρουσιάσεις για τα βιβλία που διάβασαν, μέρος των οποίων αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της τάξης: «Τετάρτη …και φύγαμε!!!» - http://tetartikaifigame.blogspot.gr/
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς δόθηκαν έπαινοι στους «βιβλιοφάγους» και βιβλία-δώρα στην ομάδα των νικητών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι μαθητές σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του σχεδίου εργασίας συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν το πνεύμα της ομαδικότητας. Τους δόθηκε η ευκαιρία να καλλιεργήσουν δεξιότητες που αφορούν στην γλωσσική ανάπτυξη, στην  καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, στη δημιουργική έκφραση, καθώς και στην αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου